Мейллист на сайта? Задължително!

от | апр. 15, 2021 | Блог, Грижа за сайта, Тенденции

Днес не всеки ден получаваме десетки безсмислени рекламни мейли, рядко се абонираме за нещо ново, за което си струва да получаваме известия в толкова важно и чувствително място като нашата онлайн пощенска кутия… И затова, когато дойде време да си направим сайт, бюлетинът, който да изпращаме на нашите най-верни читатели, ни се струва нещо далечно, което оставяме на последно място сред приоритетите си.

А си струва да го преместим на първо, защото в дългосрочен план всеки един наш гост, оставил ни имейл адреса си, може да се превърне в редовен клиент, в наш приятел и дори в посланик, който после да ни помогне да посрещнем още безброй гости. Пък после нека някой ви обяснява, че имейл маркетингът е отживелица. Това може да даде прекрасно подсилване на сайта ви, който имате или планирате да имате (а защо не започнете безплатно тук?).

 

Писмо в бутилка

Не само не е отживелица, а е по-актуален отвсякога, защото се е превърнал в нишово предизвикателство, което може да направи разликата.

И това е предопределено от начина, по който днес ползваме онлайн пространството. Влизаме в сайта, бързаме, връщаме се, отваряме следващия. Според усреднена статистика, поне 30% от хората, кликнали върху даден линк, изобщо няма и да изчакат да се зареди страницата, а не повече от 1 от 5-има ще дочете текста ви докрай. Независимо дали става дума за блог, магазин или сайт тип портфолио.

Тогава идва времето да се върнем към една от технологиите, които се появиха в зората на интернет и днес е доста специфично и ефективно място за маркетинг – електронната поща.

Оттук започна цялата онлайн революция. От услугата, която ни позволяваше за секунди да пратим съобщение далеч, а наш близък или роднина да получи радостното известие, че някой се е сетил да му пише. После да отговори и всичко това да се случи за секунди в противовес на традициите, в които пощата летеше с дни и месеци.

 

Моят мейл е моята крепост

От толкова далечното време на Web 1.0 имейлът е извървял дъъълъг път като онлайн явление и технология, и все пак е оцелял, за разлика например от форумите, обществените чатове и други подобни явления, познати на онлайн потребителите с четвъртвековен опит.

Днес мейлът е сигурен и спокоен начин за комуникация. Няма го напрежението на социалните мрежи, няма ги техните условности. Как да се комуникира чрез него знае всеки, защото правилата са доста изпробвани и елиминират огромната разлика между поколенията, когато стане дума за социалните мрежи.

Нека се върнем малко назад. Отваряте страницата, бързате да излезете, но нещо е приковало за секунда погледа ви. Става ви интересно, междувременно се е показало и деликатно подпрозорче, което ви кани да се абонирате за имейл бюлетина на съответния сайт.

Може би пък тук има нещо интересно за мен? – мислите си и добавяте адреса си.

 

Като ключе от пощенска кутия

След време започвате да получавате още интересни четива, възползвате се от офертите, които идват…

Разбира се, това е идеалният вариант. И все пак, това, което искахме да ви убедим и е важно да имате предвид, е, че бюлетинът е огромно богатство за вашия сайт, което не бива да подценявате. И което в перспектива може да ви зарадва с много сериозни резултати, стига умело да използвате това универсално средство.

Ако съумеете да генерирате достатъчно абонати, това отваря широко вратите на продажбите или популяризирането. Защото съобщенията в имейла по начало са нещо, което човек чете значително по-внимателно и често, отколкото текстовете, докато рови по страниците.

Посетителят е по-малко склонен да даде имейла си, но направи ли го, това значи, че не е случаен гост, а се интересува от това, което правите. Значи е потенциален ваш клиент, много по-ценен от всеки случаен гост. Напреднал значително навътре по маркетинговата фуния в комуникацията си с вас.

И още нещо, което да ви убеди, че е време да започнете. Чисто технически, усилието е минимално. Ако използвате WordPress, достатъчни са две стъпки. Да си добавите plugin за събиране на имейлите и да го свържете с платформа за изпращане са самите съобщения. Класика в тази посока си остава Mailchimp.

 

По жицата

И така, за да ви покажем, че всичко е повече от лесно, ще минем през примерните стъпки за добавяне на услугата.

Разбира се, избраните от нас платформи, с които ще го направим, са един от безброй многото варианти, но са също така и сред най-популярните.

Първо се озоваваме на сайта на Hеllo bar. Платформата е създадена от един от най-популярните маркетолози в наше време – Нийл Пател. Идеята е чрез минимално количество код да можем да добавим на сайта си изскачащата покана да се включим в мейл листа.

Разбира се, търсим безплатната версия, която, за наш късмет, дава достатъчно възможности да започнем. Въвеждаме името на сайта ни и продължаваме стъпка по стъпка.

За целите на демонстрацията използваме като шаблон нашето скромно сайтче zetta-blog-test.bg.cm, което създадохме в една от предишните публикации на блога, когато показахме, че 5 минути са достатъчни, за да си направите най-най-базова страница, която да се появи съвсем безплатно в онлайн света. (Експеримента ни ще намерите тук.)

 

Здрасти, бар!

Избираме, че искаме да събираме имейлите на посетителите си. Спираме се като тип на класическия вариант – нашият Hello bar да „изплува“ от горната част на сайта. Можем също толкова лесно да заложим на нещо по-натрапчиво – pop-up, който се появява на цял екран. Това обаче е риск, който сами трябва да прецените.

 

 

А ние в случая започваме със стандартен темплейт – програмата ни показва веднага как ще стои формичката на нашия сайт. Сменяме теста, цветовете, типографията. Част от функционалностите са ограничени за платени профили – например текстът на съобщението, с което благодарим на бъдещите си абонати, че са ни споделили имейла си.

След като сме готови с дизайна, трябва да посочим какво се случва с имейлите, които сме събрали. Както споменахме, за тази цел ще ползваме класиката Mailchimp, където също безплатната версия е напълно достатъчна за начало.

 

Маймун в пощата

Съответно отскачаме при „имейловото шимпанзе“ за бърза регистрация. Въвеждаме данните, потвърждаваме имейла си, гарантираме, че не сме робот и сме готови за приключения.

 

 

В безплатния вариант можем да съхраняваме до 2000 имейла. И тъй, тук сме готови и се връщаме в настройките на Hello bar.

Избираме някои важни неща, като например колко често да се появява на потребителите ни поканата да се включат в листа. Съобщаваме, че очакваме резултатите да пристигат в нашия Mailchimp account, приключваме регистрацията и получаваме генериран скрипт, който да сложим на сайта си.

Оттук нататък е просто като имейл. Добавяме кода на страницата си – как точно става това, зависи от платформата или пък темата, която ползвате.

Отваряме сайта и хоп… там вече ни чака поканата. А след секунда сме тествали със собствения си имейл и виждаме в Mailchimp листата нашия първи абонат – ние самите. Важно е да споменем, че системата филтрира успешно несъществуващи или временни имейли – например от платформата yopmail.

И толкова!

 

Летят имейли

Разбира се, оттук започва същинската ни работа. Да започнем да трупаме запаса си от имейли и да ги ползваме по най-добрия начин. Да подготвим достатъчно лично и топло съобщение, с което да благодарим на нашия нов абонат, че ни се е доверил.

Да започнем редовно да генерираме съдържание, което, разбира се, зависи от тематиката на сайта ни и цялостния ни подход. Но имейл маркетингът е огромна област, най-базисните основи от която ще се опитаме да ви представим скоро в следващ пост. А дотогава… трупайте имейлите на гостите си, това е усилие, което при всяко положение един ден ще се изплати!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

В защита. 5-те най-популярни бекенд езика, с които да започнете

Насочили сте се към програмирането? Взели сте първото голямо решение, че по-интересни са ви, поне за начало, бекенд технологиите и сега е време за следващия голям отворен въпрос? Попаднали сте на точното място. Ще ви дадем съвсем груб ориентир, който, надяваме се, ще...

Мобилизирай се! Кой подход да изберем за мобилния вид на сайта ни

Ако има картинка, която най-точно да описва живота ни в днешните дигитални времена, това определено е човекът, вперил поглед в телефона си. Малкото устройство, което едно време ползвахме за набиране на други телефони, отдавна е цял компютър. Не е случайно, че все...

SOLID. 5-те божи заповеди за програмиста

Всяка професия си има основите, които после раждат общите теми за всички, които я практикуват. В много от по-старите поприща основите са доста по-размити, дори диаметрално противоположни и обречени на вечни спорове. Не и в програмирането. Тук SOLID, 5-те основни...

ХХЕ: опасност, криеща се в данните

Сигурността онлайн е огромна тема, която няма как да бъде напълно обхваната където и да било. В блога на ZETTAHOST.bg ние не спираме да полагаме усилия, за да ви представяме различни опасности, които дебнат пред собствениците на сайтове (ако планирате да станете...

Angular и ангелите. Има ли бъдеще популярният фреймуърк?

Има. Бързам да отговоря на въпроса от заглавието, нищо че така не се прави и има голям риск да ви изгубя като читатели. Но тук мога да си позволя повече лично мнение, при това крайно, защото става дума за технологията, с която и аз сам си изхранвам хляба. И си я...

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This