10 цели, които да поставим за сайта ни през 2022-а

от | дек. 9, 2021 | Грижа за сайта

Декември е тук, годината преваля и наближава моментът, когато ще посрещнем следващата. Времената са динамични, пандемията променя плановете до неузнаваемост… но това не бива да ни спира да гледаме напред. Имате сайт или се каните да създадете такъв? (В този случай безрезервно ви препоръчваме безплатния и неограничен във времето хостинг, с който можете да започнете тук.)

Новата година е и време за преосмисляне и планиране. Не знаем за вас, но ние, в ZETTAHOST.bg, обичаме да си поставяме ясни и достатъчно мотивиращи цели. Сега е моментът да седнете зад екрана (или пък с лист и химикалка) и да определите целите, които ще търсите да постигнете през задаващата се 2022-а. Онези важни стъпки, които е време вашият сайт да извърви, за да напредва със задачите си. Събрахме за вас 10 идеи в тази посока.

Разбира се, няма как те да са универсални. Няма как да си поставите една и съща цел, ако сте блогър, който тепърва предстои да пусне сред читателите първата си публикация, и огромна фирма, която „просто“ трябва да увеличи с 10% ежедневните посетители на сайта си. Ето защо нашите предложения са точно идеи – ориентировъчни посоки, в които да си поставите цел. А вие можете да ги покриете с конкретни измерения и да добавите числа, отговарящи адекватно на целите, амбициите и ресурсите ви. Успех!

 

1. Посетители

Няма собственик на сайт, който да не се вълнува, види ли растящите нагоре стълбчета за посещаемостта на Google Analytics. И обратното, който да не се терзае и чуди къде е сбъркал, та табличката с моментната посещаемост не иска да се отлепи от нулата въпреки сериозните положени по темата усилия.

Увеличаването на посещаемостта е първата логична цел, която да си поставим за 2022-а. Разбира се, измеренията са индивидуални. Ако още сте в началото на своето онлайн приключение, можете да се надявате да удвоите или утроите посетителите си за година. Ако става дума за отдавнашен проект с големи обеми, дори 10% би бил прекрасен резултат. Ако пък тепърва ви предстои да приютите първите си гости, е много трудно да си поставите конкретни цели, защото, малко или повече, по този показател нещата са условни и е много трудно да се намери база за сравнение.

Така или иначе, важното е да познавате достатъчно добре процесите, за да си поставите цел, която е едновременно амбициозна и изпълнима.

 

2. Продажби

Същото важи и по отношение на продажбите. Разбира се, много голяма част от сайтовете нямат директни продажби под някаква форма, непосредствено на сайта си. И все пак, почти винаги има някаква форма на материала възвръщаемост, която си струва да откроите като поредния показател, чиито стойности ще е добре да се повишат в рамките на започващата скоро 2022-а.

 

3. Социални мрежи

Излишно е да споменаваме колко е важно днес позиционирането в социалните мрежи (които далеч не се изчерпват с добрия стар до болка познат Facebook). Ето защо подобреното присъствие в някоя от тях също е прекрасен показател, по който можете да си поставите амбициозна цел. Тук също конкретния измервател трябва да изберете сами на базата на досегашните си резултати.

Но също така можете да изберете и повече от една метрика. Можете да отчитате броя на новите си последователи, този на харесванията, споделянията и други форми на интеракции, отнасящи се до съответната мрежа. Разбира се, тук отново става дума за приоритетите ви, така че да изберете точния показател.

 

4. Публикации

Имате личен или корпоративен блог, за който не ви остава никакво време и си е прекарал цялата 2021-а, почти без да се сдобие с ново съдържание? Новата година е прекрасен шанс да се амбицирате и да промените това.

Отново промяната и успехът идват чрез достатъчно прецизна, смислена, но и изпълнима цел. Дали тя ще е да публикувате нов пост веднъж седмично, месечно, или пък да направите конкретен брой публикации в рамките на даден период, изборът е изцяло ваш. Със сигурност имате в главата си много смислено съдържание, което си заслужава да стигне до вашите читатели!

 

5. Преживяване

Тази пета цел трудно се побира в числови измерения. И все пак, със сигурност е важна. Наясно сте, че е време да направите редизайн. Или пък: много хора ви казват, че подредбата на сайта ви е неинтуитивна, това затруднява пазаруването чрез него. И вие все отлагате, защото ви засипват нови и нови по-спешни задачи.

Е, ако става дума за нещо толкова важно, което пряко се изразява и във финансови загуби, крайно време е да спрете да отлагате. И да поставите отдавна отлаганата промяна, която ви тежи като камък, в списъка със задължителни приоритети, които да изпълните през задаващата се година.

 

6. Време на сайта

Това е една наистина интересна цел, за която определено се сещаме доста по-рядко. Загледани в това, че всъщност достатъчно голям брой хора се озовават на сайта ни, може и да не забележим, че средното време, което те прекарват там, е доста кратко. Огромна част от гостите ни се задържат броени секунди, преди да сменят адреса на браузъра си.

Ето така стигаме до още една смислена цел: през 2022-а да увеличим драстично това време. Защо не… дори да го удвоим? Идеите как точно да го постигнем, са много, в даден момент ще ви дадем такива и в блога на ZETTAHOST.bg. Но по-дългите четива, повечето любопитно за гостите съдържание, повечето отправни точки в края на материалите, привлекателните линкове – това са все възможни решения в тази посока.

 

7. Извън мрежата

Животът онлайн продължава да е неделимо свързан с този извън мрежата. Не бива да го забравяме и при промотирането на сайта ни не само в интернет света. Тази цел също няма конкретни измерения, но има безброй други.

Например, популяризирането на сайта чрез традиционните медии, които, особено в определени ниши, все още имат своето сериозно влияние. Създаването на маркетингови материали, които по един или друг начин водят към вашата страница. Достатъчно видима покана за сайта във вашия физически магазин – все уж дребни идеи, които могат да имат немалък резултат.

 

8. Линкове

А същият този тип популяризиране, разбира се, е повече от нужен и в самата мрежа. Защо да не си поставите за цел да намерите партньори, с които да разменяте линкове? Или пък, ако решите, да включите в арсенала си и помощта на инфлуенсъри?

А защо пък да не заложите и на реклама? Днес в интернет имаме невероятната възможност за таргетиране, за която рекламистите от предходни поколения не биха смеели и да мечтаят. Ако рекламите ви са на точното място, възвръщаемостта от тях може да е направо изумителна.

 

9. Проба/грешка

Сайтът ви си върви, хората идват и пазаруват… но някак си ви се струва, че продължавате по прекалено утъпкано русло, което не води към развитие… Значи 2022-а за вас е прекрасният момент на опитате някаква промяна! Поставете си за цел да опитате нещо, напълно различно от това, което сте правили до момента. Дали ще е нов таргет, нова секция на сайта. Нов подход към клиентите. Още едно от невероятните удобства на работата онлайн е, че човек може бързо да види резултатите и да разбере кога е на прав път.

 

10. Ново начинание

От сърце пожелаваме да си изберете цели, които да ви мотивират и да ги постигнете до една през 2022-а! Що се отнася до хостинга, за него винаги можете да разчитате на нас.

Разделяме се с последното предложение… а защо да не направите и нов сайт? (започвайки например с безплатен хостинг). Той може да е нов вариант на стария ви, ако той се е изчерпал като технологии и потенциал. Или пък да е просто допълнение. Например, за да диференцирате аудиторията си и да се насочите към нова, развивайки съвсем различен бранд.

2022-а идва при нас. А късметът… късметът идва при смелите. Успех!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

Начална страница: 10 задължителни елемента, с които да задържите посетителите

Началната страница е лицето на вашия сайт. Тя разказва история на потребителите блогадарение на ясната си структура, интуитивен дизайн и силно послание. Научете кои са всички елементи, които да включите във вашата начална страница, за да задържите посетителите и да ги превърнете във ваши клиенти и последователи.

Как да изготвим своя бизнес план в 10 стъпки

Хубавите идеи са тези, които не остават само в главата ни, а се осъществяват в действителност. Един от начините да ги реализирате е като изготвите успешна стратегия за сбъдването им и изберете начините за проверка на резултатите. Научете кои са важните елементи от работещия бизнес план и проверите дали идеите ви могат да ви донесат успех.

Как да определим и опознаем онлайн аудиторията си в 5 стъпки

Отриването на правилната аудитория, която вашият блог или онлайн магазин се стреми да привлече ще ви спестят време, усилия и пари, но най-важното ще ви покаже как да създадете подходящото онлайн съдържание и успешна рекламна кампания.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This