5-те неща, които да подарим на нашия сайт през новата 2023 година

от | дек. 22, 2022 | Грижа за сайта

Подаръци да има за всички от сърце, за сайтът ви оптимизация, красив дизайн и по-голям трафик най-добре. За вас – верни последователи, повече продажби и удовлетворение.

Със сигурност голяма част от вас приемат своите сайтове като нещо специално, в което са вложили усилия, идеи, време и пари. И ето че в най-щедрия период на годината е ред да помислите с какво да направите вашето онлайн пространство по-удобно, по-уютно, по-привлекателно и по-печелившо.

1. Блогът: Подарък за вашето SEO, подарък и за посетителите на сайта ви

Ако досега не сте намерили време да създадете свой фирмен блог, то е добре през настъпващата нова година да промените това. Причините са много, но ще се спрем на двете най-важни.

Любопитен факт: Терминът weblog се ражда през 1997 г. Йорн Баргер е човекът, който го измисля, за да опише процесa на „регистриране в мрежата“, докато сърфира в интернет. И да, той е блогър за Robot Wisdom. Познатото съкратено название blog е споменато за първи път от програмиста Питър Мерхолц през 1999 г.

Блогът ще ви помогне да се позиционирате по-добре при търсене в интернет и ще задържи вниманието на посетителите на сайта ви. Представете полезна и интересна информация, свързана с вас и вашите услуги и/или продукти, разкажете любопитни факти от света на вашата индустрия, предложете съвети и разкажете историите, които вдъхновяват и вас самите. Тази секция от вашия сайт ще спомогне за развитието на личния ви бранд и ще ви сближи с аудиторията ви.

Отнесете се към това пространство от сайта ви с внимание, съобразете се с инструментите за търсене по ключови думи, но и не забравяйте, че освен ботовете искате да задържите вниманието и на хората, които стоят от другата страна на екрана.

Инструменти: Използвайте Keyword Planner, Semrush и Answear the public, за да си откраднете идеи за теми и ключови думи около които да градите статиите си.

Важно е да отбележим, че щом създадете секция със статии е добре тя да се пълни със съдържание редовно. Публикувайте колко можете по-често и планирайте предварително какво ще представите пред читателите си.

Ако вече имате свои редовни посетители, то допитайте се до тях за какво да пишете – изпратете запитване чрез вашия имейл бюлетин до абонатите си, използвайте канилите в социалните мрежи и дайте възможност на вашите последователи да ви дадат идеи. Разгледайте подобни сайтове на вашия и вижте какво се крие блог категорията, за да си откраднете теми, които да представите по ваш начин.

Не очаквайте обаче, че веднага ще постигнете резултатите, които искате. Блогът не е вълшебната пътека към рая на оптимизацията на сайтовете, нито към огромния трафик онлайн. Започнете да градите съдържанието си фокусирано около набор ключови думи, свързани с вашите продукти и услуги.

Съвет: Изберете красиви снимки, с които да илюстрирате статиите си и ги озаглавете спрямо темата. Можете да използвате безплатни банки като Unsplash или Canva. Подредете съдържанието логично и йерархично и разделете отделните параграфи с вътрешни заглавия (h2, h3). Задължително добавете линкове към предишни статии от блога, към подходящите продукти и услуги.

Свържете се с други компании, популярни блогъри или медии, с които можете да си сътрудничите и не се отказвайте, ако дори след първата година не сте ударили заветната първа позиция в Google. Имайте предвид, че съдържанието онлайн прелива, а желаещите да се появят първи при търсене, точно на вашите основни за бизнеса думи, са много. Затова изберете да пишете за по-малко популярни теми, които няма да са чак толкова конкурентни.

Разгледайте 5-те стъпки, които да спазите при създаването на фирмен блог.

2. Подобрена оптимизация или SEO под елхата

Това е дълга и напоителна тема, зад която се крият наистина много компонентни като скорост, достъпност, потребителско изживяване, сигурност и разбира се представянето в търсачките.

Няма как в един параграф да съберем всичко, но нека започнем от там, че оптимизирането на един уебсайт е процес на използване на инструменти, усъвършенствани стратегии и експерименти за подобряване на ефективността, допълнително стимулиране на повече трафик, увеличаване на реализациите и увеличаване на приходите. А един от най-критичните аспекти на оптимизацията на уебсайтове е оптимизацията за търсачки или още SEO.

Под елхата с надпис „Моя сайт“ няма как да стоят опаковани всички инструменти и трикове за оптимизация, но поне обърнете внимание на основните. И едно от първите неща, които можете да направите е започнете да проверявате веднъж на месец как се представя сайтът ви по всеки един от отделните компоненти.

За да подобрите скоростта на вашия сайт едно от най-лесните, но и ефективни неща, които можете да направите е да не качвате тежки изображения и много дълги текстове. Тук, разбира се, е ред да споменем и наистина качествения хостинг, който е нужно да ви предостави оптимизирани сървъри, достатъчно пространство за вашето съдържание, както и да ви позволи голям брой посетители, особено в периодите на празничната треска.

Инструменти: Проверете скоростта на вашия сайт с Page Speed Insights. Полезен може да ви бъде и Google Analytics, където можете да видите за какво време зарежда сайта ви през различните браузъри и да сравнените представянето си с предишния месец или година.

За да подобрите потребителското изживяване и да се позиционирате по-добре, то изберете правилната структура за вашия сайт, т.е. логична и лесна за ориентация на потребителите. Това ще повлияе върху т.нар. ranking фактор и ще задържи потребителите на сайта ви. Затова ще повлияе също оформлението и на вашата начална страница.

Инструмент: Можете да разгледате структурата на вашия сайт и да откриете грешките в подредбата или при индексирането на страниците, а също и да почерпите идеи от вашите конкуренти с приложение като Screaming Frog.

Обърнете специално внимание на началната страница или т.нар. landing page на вашия сайт като подберете търсени и свързани с вашата сфера ключови думи, красиви и ясни като дизайн и послание бутони за действие и разбира се леки, но с максимално качество и правилно заглавие изображения.

Помислете върху дизайна, да, той също влияе върху оптимизацията, не че Google ще обърне внимание на външния му вид, но със сигурност ще се съобрази с това, което потребителите харесват, а това е добра четимост, удобство и наслада за окото.

Желателно е да изберете изчистен дизайн, съобразен с вашия стил, бранд, идея и визия. Не забравяйте да съобразите облика на сайта си и с това как ще изглежда той, когато потребителите го отворят през различни устройства.

Инструмент: Вашите приятели и близки – не се шегуваме. Помолете всеки ваш познат да разгледа и да каже мнението си за това как изглежда вашия сайт. А що се отнася до достъпността за мобилни устройства можете да използвате безплатно отново Google Mobile-Friendly Test и Mobi Ready.

Опростете навигацията си и отново проверете как изглежда съдържанието на сайта ви и на мобилни устройства. Последното, което казахме е същинска мантра. Постарайте се продуктите, статиите и изобщо цялото съдържание на сайта ви да изглежда добре и да е еднакво функционално на всички размери устройства.

За последния фактор, който споменахме – сигурността, сме отделили цял параграф.

3. Силна защита на сайта догодина, до амина

Сигурността на сайта е тема, която разглеждаме в не една статия от блога, но отново да припомним – защитата е важна, както за вас и вашите посетителите, така и за позиционирането ви в търсачките.

Инструмент: Можете да проверите дали вашият сайт е защитен с помощта на SUCURI, както и с приложението SSLTrust, което ще ви покаже дали по някаква причина не сте попаднали в черния списък с незащитени сайтове на Google.

Първата, най-лесна, но и най-важна стъпка е да зарадвате вашия сайт със SSL сертификат. Този протокол ще ви осигури необходимата защита при трансфер на информация, предавана между сайта ви и сървъра. На практика това е в листата със задължителните подаръци, които вашето онлайн пространство е добре да получи.

Полезно: Вижте кои са 10-те начина, с които 10 да подобрите сигурността на вашия сайт.

4. Повече трафик

Ако всички изредени по-нагоре компоненти са налице, то и трафикът няма как да не се увеличи. Освен наличието на добре поддържан блог и поддържането на правилната оптимизация на съдържанието, то по отношение на трафика могат да ви помогнат три неща – имейл маркетинг, реклама и ярко присъствие в социалните мрежи.

За да привлечете повече посетители на сайта ви, то се погрижете за това да имате добро представяне в различните канали. Не избирайте всички канали, по-скоро се фокусирайте върху два, но точно тези, които са любими на вашата аудитория. Използвайте възможностите за Facebook и Instagram рекламата и заложете месечен бюджет. Така освен да достигнете до повече хора ще можете и да видите кое буди интереса на потребителите.

Полезно: Разберете как да опознаете посетителите и потенциалните клиенти на вашия сайт, за да подобрите посланията и съдържанието си.

Разкажете за себе си, покажете своето лице в социалните мрежи и не се срамувайте да използвате едно и също съдържание за различни цели. Например статията от блога ви може да се превърне в карусел, а личното ви пътешествие, документирано в Instagram ще стане вълнуваща статия, която може да представи услугите или продуктите ви.

Вашият сайт ще ви се отблагодари с по-голям трафик, ако положите усилия и в полето на имейл маркетинга. Създайте свой бюлетин и изпращайте редовни имейли до своите абонати – предложете им допълнително съдържание, отстъпка, уведомявайте ги за наличието на нови продукти, оферти и др.

След като имейл листа ви набъбне достатъчно можете да сегментирате аудиторията и да изпращате вече специално изготвените послания към всяка отделна група – мъже, жени, такива, които са фенове на блога или пък към тези, които се обръщат към вас само по време на промоции.

5. Качествен хостинг: Подаръкът от нас за вас

Когато казваме качествен, то това означава да изберете услуга, която ви предлага защитени сървъри, отлична производителност, постоянно присъствие на сайта ви онлайн, поддръжка на професионални имейл акаунти и разбира се екип, към който да се обърнете при нужда.

Или иначе казано, хостингът е онази невидима част, за която не мислите, но без която няма как да осъществите мечтаното си кътче онлайн. Всеки вид сайт има своите нужди и съответно плановете на ZETTAHOST.bg, са съобразени с всеки един тях.

Полезно: Научете как да изберете подходящия хостинг план за вашия онлайн магазин.

 

Подарете (си) сайт

Разказвахме ви кои са най-желаните подаръци, които вашият сайт ще иска да получи през идната година, за да може заедно да постигате повече и повече. А ние от ZETTAHOST.bg подаряваме безплатен хостинг за всички, които искат да експериментират и да създадат свое онлайн пространство.

Направете регистрация на ваш близък и го зарадвайте с нестандартен подарък, а именно възможността да създаде свой блог, където да разкаже идеите си или да положи основите на свое бизнес начинание онлайн.

<a href="https://www.zettahost.bg/author/mihaelats/" target="_self">Михаела Ценкова</a>

Михаела Ценкова

Михаела Ценкова-Хели е журналист, редактор, страстен пътешественик и нещотърсач, а отскоро е част от екипа на ZETTAHOST.bg като маркетинг специалист.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This