Мейллист на сайта? Задължително!

от | апр. 15, 2021 | Тенденции

Днес не всеки ден получаваме десетки безсмислени рекламни мейли, рядко се абонираме за нещо ново, за което си струва да получаваме известия в толкова важно и чувствително място като нашата онлайн пощенска кутия… И затова, когато дойде време да си направим сайт, бюлетинът, който да изпращаме на нашите най-верни читатели, ни се струва нещо далечно, което оставяме на последно място сред приоритетите си.

А си струва да го преместим на първо, защото в дългосрочен план всеки един наш гост, оставил ни имейл адреса си, може да се превърне в редовен клиент, в наш приятел и дори в посланик, който после да ни помогне да посрещнем още безброй гости. Пък после нека някой ви обяснява, че имейл маркетингът е отживелица. Това може да даде прекрасно подсилване на сайта ви, който имате или планирате да имате (а защо не започнете безплатно тук?).

 

Писмо в бутилка

Не само не е отживелица, а е по-актуален отвсякога, защото се е превърнал в нишово предизвикателство, което може да направи разликата.

И това е предопределено от начина, по който днес ползваме онлайн пространството. Влизаме в сайта, бързаме, връщаме се, отваряме следващия. Според усреднена статистика, поне 30% от хората, кликнали върху даден линк, изобщо няма и да изчакат да се зареди страницата, а не повече от 1 от 5-има ще дочете текста ви докрай. Независимо дали става дума за блог, магазин или сайт тип портфолио.

Тогава идва времето да се върнем към една от технологиите, които се появиха в зората на интернет и днес е доста специфично и ефективно място за маркетинг – електронната поща.

Оттук започна цялата онлайн революция. От услугата, която ни позволяваше за секунди да пратим съобщение далеч, а наш близък или роднина да получи радостното известие, че някой се е сетил да му пише. После да отговори и всичко това да се случи за секунди в противовес на традициите, в които пощата летеше с дни и месеци.

 

Моят мейл е моята крепост

От толкова далечното време на Web 1.0 имейлът е извървял дъъълъг път като онлайн явление и технология, и все пак е оцелял, за разлика например от форумите, обществените чатове и други подобни явления, познати на онлайн потребителите с четвъртвековен опит.

Днес мейлът е сигурен и спокоен начин за комуникация. Няма го напрежението на социалните мрежи, няма ги техните условности. Как да се комуникира чрез него знае всеки, защото правилата са доста изпробвани и елиминират огромната разлика между поколенията, когато стане дума за социалните мрежи.

Нека се върнем малко назад. Отваряте страницата, бързате да излезете, но нещо е приковало за секунда погледа ви. Става ви интересно, междувременно се е показало и деликатно подпрозорче, което ви кани да се абонирате за имейл бюлетина на съответния сайт.

Може би пък тук има нещо интересно за мен? – мислите си и добавяте адреса си.

 

Като ключе от пощенска кутия

След време започвате да получавате още интересни четива, възползвате се от офертите, които идват…

Разбира се, това е идеалният вариант. И все пак, това, което искахме да ви убедим и е важно да имате предвид, е, че бюлетинът е огромно богатство за вашия сайт, което не бива да подценявате. И което в перспектива може да ви зарадва с много сериозни резултати, стига умело да използвате това универсално средство.

Ако съумеете да генерирате достатъчно абонати, това отваря широко вратите на продажбите или популяризирането. Защото съобщенията в имейла по начало са нещо, което човек чете значително по-внимателно и често, отколкото текстовете, докато рови по страниците.

Посетителят е по-малко склонен да даде имейла си, но направи ли го, това значи, че не е случаен гост, а се интересува от това, което правите. Значи е потенциален ваш клиент, много по-ценен от всеки случаен гост. Напреднал значително навътре по маркетинговата фуния в комуникацията си с вас.

И още нещо, което да ви убеди, че е време да започнете. Чисто технически, усилието е минимално. Ако използвате WordPress, достатъчни са две стъпки. Да си добавите plugin за събиране на имейлите и да го свържете с платформа за изпращане на самите съобщения. Класика в тази посока си остава Mailchimp.

 

По жицата

И така, за да ви покажем, че всичко е повече от лесно, ще минем през примерните стъпки за добавяне на услугата.

Разбира се, избраните от нас платформи, с които ще го направим, са един от безброй многото варианти, но са също така и сред най-популярните.

Първо се озоваваме на сайта на Hеllo bar. Платформата е създадена от един от най-популярните маркетолози в наше време – Нийл Пател. Идеята е чрез минимално количество код да можем да добавим на сайта си изскачащата покана да се включим в мейл листа.

Разбира се, търсим безплатната версия, която, за наш късмет, дава достатъчно възможности да започнем. Въвеждаме името на сайта ни и продължаваме стъпка по стъпка.

За целите на демонстрацията използваме като шаблон нашето скромно сайтче zetta-blog-test.bg.cm, което създадохме в една от предишните публикации на блога, когато показахме, че 5 минути са достатъчни, за да си направите най-най-базова страница, която да се появи съвсем безплатно в онлайн света. (Експеримента ни ще намерите тук.)

 

Здрасти, бар!

Избираме, че искаме да събираме имейлите на посетителите си. Спираме се като тип на класическия вариант – нашият Hello bar да „изплува“ от горната част на сайта. Можем също толкова лесно да заложим на нещо по-натрапчиво – pop-up, който се появява на цял екран. Това обаче е риск, който сами трябва да прецените.

 

 

А ние в случая започваме със стандартен темплейт – програмата ни показва веднага как ще стои формичката на нашия сайт. Сменяме теста, цветовете, типографията. Част от функционалностите са ограничени за платени профили – например текстът на съобщението, с което благодарим на бъдещите си абонати, че са ни споделили имейла си.

След като сме готови с дизайна, трябва да посочим какво се случва с имейлите, които сме събрали. Както споменахме, за тази цел ще ползваме класиката Mailchimp, където също безплатната версия е напълно достатъчна за начало.

 

Маймун в пощата

Съответно отскачаме при „имейловото шимпанзе“ за бърза регистрация. Въвеждаме данните, потвърждаваме имейла си, гарантираме, че не сме робот и сме готови за приключения.

 

 

В безплатния вариант можем да съхраняваме до 2000 имейла. И тъй, тук сме готови и се връщаме в настройките на Hello bar.

Избираме някои важни неща, като например колко често да се появява на потребителите ни поканата да се включат в листа. Съобщаваме, че очакваме резултатите да пристигат в нашия Mailchimp account, приключваме регистрацията и получаваме генериран скрипт, който да сложим на сайта си.

Оттук нататък е просто като имейл. Добавяме кода на страницата си – как точно става това, зависи от платформата или пък темата, която ползвате.

Отваряме сайта и хоп… там вече ни чака поканата. А след секунда сме тествали със собствения си имейл и виждаме в Mailchimp листата нашия първи абонат – ние самите. Важно е да споменем, че системата филтрира успешно несъществуващи или временни имейли – например от платформата yopmail.

И толкова!

 

Летят имейли

Разбира се, оттук започва същинската ни работа. Да започнем да трупаме запаса си от имейли и да ги ползваме по най-добрия начин. Да подготвим достатъчно лично и топло съобщение, с което да благодарим на нашия нов абонат, че ни се е доверил.

Да започнем редовно да генерираме съдържание, което, разбира се, зависи от тематиката на сайта ни и цялостния ни подход. Но имейл маркетингът е огромна област, най-базисните основи от която ще се опитаме да ви представим скоро в следващ пост. А дотогава… трупайте имейлите на гостите си, това е усилие, което при всяко положение един ден ще се изплати!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This