8 основни правила на имейл маркетинга

от | сеп. 1, 2022 | Грижа за сайта

Днес фокусът на мнозина може и да е насочен към социалните мрежи, но царят на комуникацията си остава не друг, а добрият стар имейл. И имейлът не просто все още е в играта, но е и един от най-важните козове за добрата маркетинг стратегия.

Битката за внимание в социалните мрежи става все по-ожесточена, шарена и непредвидима. Всеки, който има сайт знае, а този, който обмисля да си направи ще разбере, колко още по-яростна е тя що се отнася до SEO и „благоволението“ на ботовете на Google.

А сега си представете, че може да имате свое пространство, отвъд вашия сайт, което е далеч по-спокойно и далеч по-свободно по отношение на формата и съдържанието, и отново да достигнете до вашата аудитория, а и не само.

Защо ни е нужно да имаме имейл маркетинг стратегия?

Определено можем да кажем „Жив е той жив е“, що се отнася до имейла. И то не само продължава да живее, а според статистиката дори се намира в своя апогей. Имейлът може и да е сред най-старите форми на онлайн комуникация и вече да е прехвърлил своя 50-годишен юбилей, но продължава да е на върха сред най-предпочитаните начини за комуникация.

В световен мащаб процентът на хората, които използват този канал се увеличава като прогнозите са до 2025 г. броят на потребителите на имейли по целия свят да достигне до „скромните“ 4,6 милиарда. А според Eurostat в Европейския съюз 75% от интернет потребителите използват мрежата основно за изпращане или получаване на имейли.

Може би най-добрата причина да включите и имейл маркетинга в плановете си е, че вие управлявате сами канала за комуникация и извън законовите регулации, няма нещо, което да повлияе на това как, кога или защо се свързвате с вашите абонати.

Проблемът с канали като Facebook, Instagram и Twitter е, че те са нечия собственост и се контролират от трети страни, а това означава, че трябва да се съобразявате с правилата и промените, които те правят. Докато имейлът не е ничия собственост и съответно е отворена комуникационна платформа.

И накрая ще споменем може би най-примамливия плюс: имейл маркетинговите кампании са с едни от най-високите проценти по възвращаемост на инвестициите. Стига, разбира се, те да бъдат оформени както трябва.

Предполагаме, че вече се убедихте? Ако да, нека видим какво всъщност представлява имейл маркетингът и кои са основните правила, които е добре да следваме, за да успеем.

Какво е имейл маркетинг?

В предишна статия ви разказахме защо е добре да имате мейл лист, как можете да го добавите към вашия WordPress сайт и кои са безплатните платформи, които да използваме за целта. Но какво представлява всъщност имейл маркетингът?

Както споменахме имейлът е наистина важен канал, който може да се превърне във форма на директен маркетинг, както и на дигитален маркетинг, който можете да използвате, за да представите, популяризирате и развиете вашия малък бизнес, блог или онлайн магазин. Неговата роля е да запознае вашите последователи и клиенти с най-новите ви продукти, промоции, намаления или новини, свързани с дейността ви и да ви помогне в това да изградите връзка с вашите абонати.
Имейлът или още бюлетинът освен да информира за най-новите ви артикули или оферти, спомага и за спечелване на вниманието на вашите потенциални клиенти, както и за популяризирането на сайта и фирмата ви.

Освен това, чрез изграждането на имейл лист и създаването на подходящо съдържание в самите ви имейли можете да изградите доверие с вашите клиенти и последователи, които да бъдат ангажирани с това, което предлагате като услуга или продукт. А това споменахме вече, че в социалните мрежи е далеч по-трудна задача.

Имейлите ви не просто могат да напомнят за това, че съществувате, а и да държат вниманието на аудиторията ви между покупките, преди появата на ваша нова статия или да послужи за елегантно напомните, че количката на клиента ви стои в изкачване със забравени продукти.

Основни правила в имейл маркетинга

Преди да изберете своята имейл маркетинг стратегия е добре да запомните още в началото няколко основни правила, които ще ви помогнат да достигнете до наистина онова наше обещание в началото за най-голяма възвръщаемост на инвестициите. Спазвайте ги и си ги припомняйте, независимо дали сте новак или вече имате своите абонати в резерв.

Не създавайте изкуствен имейл лист

Първото и едно от най-важните е: Никога, ама никога не купувайте имейл списъци! В повечето случаи това е незаконно и няма да доведе до целта да спечелите.

Вие сте на гости в чужда пощенска кутия

Помнете, че абонатите за вашия бюлетин са хора, които са ви гласували доверие – не ги подвеждайте. Отнесете се към изготвянето на имейл кампанията ви сякаш се приготвяте да отивате на гости у познати. Редно е спазите правилата на дома, в който отивате, да бъдете учтиви и да не отивате с „празни ръце“. И пак, вие сте гост, те са тези, които решават докога ще останете при тях и сте на клик разстояние от това да загубите техния интерес.

Обмислете добре съдържанието на имейла

Отнесете се към адресатите с внимание и бъдете себе си, когато пишете. Имейл маркетингът също е конкурентен, затова и тук важно да изпъкнете. Отнесете се директно към потребителите си, обърнете се към тях по име и създайте съдържание, което е полезно, информативно, но и човешки поднесено. Никой не иска в пощата си рекламно съдържание, което дори не е адресирано персонално.

Измислете хубаво заглавие

Внимателно подберете заглавието и темата на имейла си. Използвайте ангажиращи заглавия, но не примамвайте с неща, които няма да изпълните. Използването на интересни и кратки заглавия е от решаващо значение за увеличаване на честотата на отваряне на вашите имейли, но се поддържайте към темата и винаги изпълнявайте обещаното от заглавието на имейла ви.

Ако предлагате оферта, намаление или друго, то наистина го предоставете на вашите абонати. В противен случай, потребителите ще се почувстват подведени и има голяма вероятност те да се отпишат от бюлетина ви или да запратят съобщението ви в спам кошчето.

Направете имейлите си кратки и ясни

Поддържайте съобщенията си кратки. Повечето имейли се четат на мобилно устройство, така че не прекалявайте със съдържанието. Насочете потребителите към публикация от блога ви или ги отведете до необходимата страница, ако трябва да споделите много информация.

Добавете и бутони за действие (call to action или CTA) в горната и долната част от имейл съобщението. Така ще отведете адресатите си към желаното от вас място от вашия сайт, където да прочетат повече, да разгледат продуктите и услугите ви или да извършат покупка.

Направете предложения само за абонати

Предложете нещо повече на вашите абонати, за да има причина, поради която да ви позволят да останете задълго в тяхната пощенска кутия. Това може да е допълните съдържание под формата на любопитни статии, до които имат достъп само абонатите ви. Предложете намаление или предимство по отношение на новини – нека именно те научат първи за вашите промоции, оферти или друго. Може да им представите игри, да ги анкетирате или да изберете друг подход, но не бъдете скучни.

Ясно определете целта и аудиторията си

Преди да се захванете със създаването на имейл кампания е важно да знаете какво искате да постигне с вашия имейл бюлетин и на кого го представяте. Може да искате да заздравите връзката със съществуващите абонати, да се превърнете в първата асоциация, когато хората се сетят за конкретен вид услуга или продукт, или пък целта ви да е да увеличите споделянето, така че да привлечете нови хора към списъка си. Спрямо всичко това може да подберете типа имейл маркетинг стратегия и да оформлението на вашето съобщение.

Освен вашите цели обаче са важни и нещата, които вълнуват вашите потенциални клиенти и последователи. Ефективният имейл е подходящият имейл. Както всичко останало в маркетинга, започнете с аудиторията, разберете какво иска тя и съобразете имейл кампанията си с нуждите ѝ. Опознаете какви са нейните демографски специфики и коя е причината те да са се абонирали за вашия бюлетин. Това ще ви помогне после за разделянето на сегменти на тази аудитория, така че тя да получи подходящото съдържание.

При оформянето на съдържанието се фокусирайте върху това, което може да дадете като резултат, нещо, което да бъде от полза за абонатите ви.

Проследете резултатите си

И не на последно място, още докато определяте какво искате да постигнете с вашия имейл, помислете какви показатели можете да използвате, за да проследите напредъка си.

Имейл маркетингът наистина може да ви осигури голяма възвръщаемост на инвестициите, стига да сте определили правилно целите си и стратегиите си и да сте създали добро съдържание.

За финал ще повторим отново: никога не забравяйте, че сте гост в пощенските кутии на вашите абонати. Изпращайте бюлетина си редовно, планирайте съдържанието си предварително, обещавайте само това, което можете да изпълните и разделете имейл листа си, за да можете да изпратите подходящото съдържание на подходящите хора. И винаги се обръщайте към адресатите лично.

<a href="https://www.zettahost.bg/author/mihaelats/" target="_self">Михаела Ценкова</a>

Михаела Ценкова

Михаела Ценкова-Хели е журналист, редактор, страстен пътешественик и нещотърсач, а отскоро е част от екипа на ZETTAHOST.bg като маркетинг специалист.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This