Св. Валентин зад щанда. Как празникът да ви донесе продажби?

от | февр. 11, 2021 | Блог, Грижа за сайта

От 1989-а насам има няколко теми, които непрестанно се предъвкват всяка година, дойде ли определена дата. И щом на хоризонта се зададе 14 февруари, по традиция започват ожесточени спорове какво трябва да празнуваме и кое да изхвърлим от дневния ред – Свети Валентин или Трифон Зарезан.

Вместо да спорим обаче, може да направим две значително по-полезни неща. Едното е да оставим всеки да празнува каквото сам е решил за важно. И най-вече – да се замислим как да използваме добрия повод, за да увеличим продажбите на сайта ни. Изцяло ваше е решението дали ще наблегнете на любовната тематика с промоция за влюбени, или пък ще се придържате към патриотичното, заигравайки се с добрия стар Зарезан. Важното е, че, ако е направена с вкус, празничната ви промоция, игра или просто любопитна новина, тя би могла да обедини двата враждуващи лагера от празнуващи и да ги спечели като ваши клиенти. И е грехота да не използвате подобна възможност. Събираме няколко идеи, с които да провокираме вашата креативност. Защото днес само с точната хрумка можеш да постигнеш успех, да се откроиш сред многообразието.

 

Любовта не се купува

На първо място: важното е да намерите това, което е силно конкретно и само за вас. Ясно е, че доста трудно ще блеснете с плюшени сърца или пък рози с отстъпка. Но пък винаги има нестандартен начин да се заобиколят шаблоните и да попаднете в целта. Например, ако акцентът е върху нестандартен, но достатъчно впечатляващ подарък. Ако е по някакъв начин индивидуален. Ако сте бутикова книжарница и знаете как да подберете именно тези книги, които биха развълнували читателите ви, и умеете да „опаковате“ посланието по достатъчно убедителен начин. Просто излезте от стереотипа!

Имайте предвид, че ковид ерата, както ни затвори зад вратите, така и отвори много възможности. 

Да, в тази година нищо не както обикновено. В момента, когато досегът ни с други хора е ограничен от вече немалко месеци; когато контактът с приятелите, роднините, хората, които обичаме, е лукс, сме склонни да търсим именно такива послания. За близост, любов, приятелство. Всички усещаме липсата на топлота в ерата на маските. А най-близо са ни точно електронните магазини, които да удовлетворят нуждата.

Коледа май вече е по-скоро периодът да зарадваме децата. Но пък, особено в сегашните времена, близките и приятелите също заслужават усмивка, нали? Дори и при съкратените  заради обстоятелствата семейни бюджети. Желанието да подариш на точния човек идеалния подарък; да зарадваш онзи, който е много близък на сърцето ти, винаги е отворен път към сърцето. И портфейла. 

 

От сърцето до портфейла

През 2020-а американската икономика се порадва на 27 милиарда долара, похарчени от потребителите по Свети Валентин, с което за десета година поред беше отбелязан забележителен ръст. Разбира се, у нас празникът съвсем не носи същите традиции и обеми, но си струва човек да следи тенденциите. Именно затова ще продължим с още малко статистика отвъд океана, която може и да ви даде идеи. 

През 2020-а 27% от хората в САЩ са купували подаръци за близки и приятели за празника срещу само 17% точно преди десетилетие.

Както очевидно и у нас, значително повече са младите хора, които отбелязват този ден. Но и не само. За САЩ статистиката е 62% при възрастта от 25 до 34 г., но и още 60% от 35 до 44 г. Като брой на продажбите водят сладкарските изделия (купуват ги 52% от хората), картичките (43%), ресторантите (34%). Като обеми пък най-напред са бижутерията (5,8 млрд. долара), следвани от заведенията (4,3 млрд.) и отново сладостите с 2,4 млрд. 

А когато вечерите навън са ограничени от обстоятелствата, това може да ни наведе на определени идеи. Например, ако помогнем на хората да се измъкнат за малко от ежедневието. Или поне да се почувстват, сякаш са навън, дори да са у дома. Или пък наистина да ги стимулираме да пътуват – страната ни е една от малкото, в които вътрешният туризъм все пак работи. Всичко необходимо за вълшебната вечеря у дома, туристически пакет за последния момент…

 

Две за едно. Шест за пет

Да, промоциите най-вероятно не са най-оригиналното нещо, което може да ви предложим, но пък със сигурност са универсално работещото решение. От една страна, винаги информацията за намаление дава допълнителна провокация към покупка. От друга, ако изберете подходящ за аудиторията си вариант и успеете да го промотирате достатъчно активно, успехът е несъмнен. Ако сте бижутерия – да подберете най-подходящите артикули и да ги намалите за празника. Или, ако представяте какъвто и да било нестандартен тип подаръци за Свети Валентин, винаги можете да заложите на количеството, така че празнуващата тийнеджърка да купи с доста по-малко пари готини финтифлюшки за всичките си приятелки. 

Цветята, шоколадовите бонбони, розовите балони, бижутата… за тях като че ли всичко е ясно. И все пак, винаги може с някое по-нестандартно послание дори те да отидат на ново ниво. Например, колкото и всички добри идеи да са измислени някога, тематични картички към подаръците в контекста на 2021-а винаги биха били оценени. 

Всъщност, любопитен факт е, че празнуването на Свети Валентин в днешния му комерсиален вид, дошъл от запад, започва именно от картичките. През 1917 г. водещият производител „Холмарк“ започва масовото налагане на така наречените валентинки – картички с тематични послания. Със сигурност креативно решение в тази посока винаги е добро допълнение към валентинската ви промоция. 

 

Сърца от долари

Да, Свети Валентин е една от еманациите на консуматорското общество и отдавна е много повече повод за покупки, отколкото настина да се покаже специалното отношение към някого. Затова и си струва да помислите за търговски послания, които го връщат обратно към по-емоционалната му страна. 

В тази посока винаги помагат историите. Откакто свят светува, от Омир до „Амазон“, именно силният разказ е това, което най-силно вълнува, и съответно… продава. Затова в активизирането на вашия онлайн магазин за предстоящия празник е резонна идея да включите и блога си. Разкажете как малката ви биоферма се е родил в резултат на любовта в семейството. Или пък как с помощта на ваш продукт двама млади се са събрали и скоро са се превърнали в трима… историите са универсални и, разказани на място и с умение, няма как да оставят гостите ви равнодушни.

Друго универсално решение си остава игровизацията, а тя би могла да помогне и в набирането на интересни истории. Подарете уикенд в хотела си на двойката, която ви разкаже най-трогателна история. Или пък пуснете в Инстаграм подобна тематична игра. А конкурс за снимка с награда?

Продължавайки нататък: стимулирайте споделянето. Наградете най-споделяната история, а не най-харесваната. Използвайте с пълна сила най-силните страни на социалните мрежи, които до такава степен владеят днес връзките ни с останалите. 

Нека не сме ви го казали ние, но в такъв момент, когато особено търсена аудитория са най-младите, не е никак лишено от основание решението да потърсите съдействието на точно избрания инфлуенсър.

 

Сутрин рано. В неделя

Тази година 14 февруари се пада в неделя, което е още един потенциален маркетингов коз. Хорат са си вкъщи, със семействата. Имат повече свободно време и желание да зарадват близките, или пък най-специалния си човек. 

А също и… може би са се сетили да го направят в последния момент. Ако имате условия за това, не се колебайте да акцентирате, че можете да осигурите доставка в последната секунда. Това понякога и само по себе си може да е изключително мощно послание, особено във времената на затворени молове и магазини с намалено работно време.

Продажбата започва рамо до рамо от рекламното послание… и от дизайна, който ще посрещне светивалентинските ви гости. Скоро ще ви разкажем за основните правила тогава, когато стане дума за връзката между външния вид на сайта ви и продажбите. А ако имате нужда креативността ви да бъде подбутната да съдейства, тук ще намерите разнообразни идеи за нестандартен дизайн, тематичен за предстоящия празник

И докато сме на тази тема, задължително проверете как се справя сайтът ви по отношение на скоростта и дали мобилната му версия е достатъчно добре издържана. И двата фактора могат да ви струват сериозни изгубени приходи, ако ги подцените.


 

www.Zarezan.bg

А ако не харесвате цялата еуфория покрай Свети Валентин и мислите, че същото важи и за потенциалните ви клиенти… използвайте именно това. Потърсете асоциация с по-веселия и червенобуз конкурент Трифон Зарезан. 

Или пък намерете начин да иронизирате с вкус неканения чуждоземец. Акцентирайте върху това, че любовта е лично чувство, което трябва да се показва всеки ден, а не да се демонстрира с триметрови плюшени мечовци.

Или просто… насочете съм към хората без партньор, на който определено им е най-досадна цялата еуфория. Те също са склонни да купуват, достатъчно е да им предложите нещо, което би ги заинтересувало.

Най-важното, което никога, не бива да забравяте, е да бъдете себе си. И не в изтъркания ню ейдж смисъл на това клише, а в по-буквалния. Намерете какво ви отличава, изберете правилното послание и подходящата аудитория и оттук нататък успехът е гарантиран. А Свети Валентин може да е подходящият повод да привлечете погледите, така че да ги задържите. Да осъществите продажба, с чиято помощ гостът на електронният ви магазин да се превърне в редовен клиент и приятел. 

Разбира се, има и безброй други важни проблеми за решаване, като например хостингът… но там нещата могат да бъдат облекчени, ако се доверите на изпитаните решения, предлагани от ZETTAHOST.bg. Успех!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. получи наградата в категория „Технологии“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

JavaScript – мразеният обичан цар на интернет

Днес той е навсякъде – дава прекрасна алтернатива при бекенд програмирането, а за фронтенда властва без никаква конкуренция и краят на царуването му не се очертава. JavaScript често е обект на подигравки, при това обикновено именно заради основното си предимство –...

KISS, DRY и YAGNI. Защо ги обичат програмистите?

Е, заглавието е доста подвеждащо. То кой ли не обича целувките (kiss). Този KISS обаче, заедно с другите две думички в списъка, е изписан с главни букви, което логично ще ви накара да си помислите, че е абревиатура. Не, това не са и рокгрупи, поне не за това ще стане...

10 начина да „забързаме“ нашия WordPress сайт

Имате WordPress сайт и искате той да стане по-бърз? И аз съм като вас, амбицирам се да проуча темата, да опитам кои практики работят и кои – не, и да ви споделя изводите си.   Бързай бързо Днес бързината онлайн е жизненоважен показател. Знае го всеки собственик...

Клъстерът и оркестърът – как „избухна“ модата Kubernetes

Преди няколко години, изгубени в морето на хаоса и несигурността, уеб апликациите изведнъж намериха пристан, качиха се на контейнерите. Технологията Docker изведнъж позволи да имаме напълно независима среда, в която да работят различните уеб приложения, без...

Progressive Web App (PWA) – новата голяма мода в уеб света

Онлайн животът е динамичен, както нищо друго, в него постоянно изгряват и залязват различни концепции, технологии, софтуерни решения. През последната година например толкова много се говори за прогресивните уеб приложения, Progressive Web App или PWA. От тях се очаква...

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This