5 типа блог, водещи към успеха

от | авг. 31, 2021 | Тенденции

„Ще си направя блог…“ е същото, като да кажеш, че ще напишеш книга или ще снимаш филм. Може да включва в себе си безкраен арсенал от различни жанрове. Както в литературата е доста различно дали ще става дума за утопичен роман, или за речник по латински – макар че все са книги.

 

Со кротце, со блого

Е, и с блоговете е така. Ако тепърва започвате в това начинание (тук можете да опитате как би ви се получило с нашия напълно безплатен хостинг), е добре да знаете каква е основната палитра. Кои са най-честите, най-успешни блогове. Защото със сигурност е важна рамката – определено няма как да стане успешен един блог, в който се пише за всичко и по всякакъв начин. Целта на тази жанрова форма на сайт е да събира информация, която все пак е обединена от някакъв принцип.

Представители на всички тези форми отваряте всеки ден в браузъра си. Да, тъй като донякъде думата „блог“ се е поизтъркала с времето, невинаги ще откриете тези страници, брандирани именно с нея най-отгоре, но това са детайли. По същество, блоговете са едно от ключовите звена, изграждащи днешния онлайн живот.

Ето и кои са най-честите жанрови решения. Сред тях можете да намерите и това, което най-добре ще съвпадне с вашата собствена идея за блог.

1. Искрено и лично

Персоналният блог е именно явлението, което проправи пътя на блоговете като форма на сайтове. И днес е именно това, което първо асоцииираме с думата „блог“ – своеобразен дневник, в който сядаш и си разказваш всичко важно, което имаш да споделиш със света (или поне с интернет, но и целият свят отдавна е там).

И всичко това върви в комбинация с ужасяващ обем клишета, които определено няма да ви помогнат да успеете да си проправите път към сърцата на гостите.

И все пак, личният блог си остава резонно, класическо решение. Тогава, когато сте убедени, че имате какво смислено да споделите с аудиторията и на базата на своите интереси, и на темите, които ви вълнуват и според вас биха вълнували още доста хора.

Да, за личните блогове днес има и доста платформи, които уж улесняват достигането до повече потенциални читатели. Въпреки това обаче добре изпипаният личен блог на автор, който може да привлече вниманието на прецизно подбраните си гости, си остава силно работещо решение в мрежата. И най-вероятно ще продължи да бъде такова, докато го има интернет.

Личните блогове се уютно място и защото човек може да се грижи за тях сам, без суетата на големи екипи и тежък маркетингов подход, който понякога не е толкова приятен за гостите. Отново с уточнението – ако са с достатъчно смислено, но и атрактивно за дадена аудитория съдържание, те са изключително перспективна възможност. Независимо, че всичко е в ръцете само на един човек, който си създава проекта и се грижи за него. (Ако идеята ви вдъхновява, отново ще си позволим да ви поканим да опитате безплатния ни хостинг, където ще получите наведнъж цялата необходима платформа, нужна ви, за да започнете личния си блог.)

2. Корпоратирай това!

Ето че на второ място в непредставителната ни класация идва второто класическо решение – корпоративният блог.

Дълго можем да ви говорим за нуждата от това всяка компания – малка или голяма, популярна или тепърва стъпваща на пазара, да има малко кътче в мрежата, където да популяризира текстове, които допълват, обясняват и осмислят по нов начин нейната работа. Блогът е точното място за това. Може би невинаги блоговете, дори на най-големите фирми, са най-посещаваните места в мрежата, но пък смисълът им от гледна точка на съдържанието, на имиджовия елемент и дори на оптимизирането за търсещи машини е безспорен.

Корпоративният блог е прекрасен начин фирмата да поговори по важните за нея теми с потенциалните си, настоящи и бъдещи клиенти. Да си изгражда силни страни, да осмисля продуктите си. И тук, с риск да се повторим, ни се струва, че става дума за форма, която няма как да изчезне от живота онлайн. Която може да не е толкова натрапчива като други начини за популяризиране на бизнеса, а пък има много видими и безспорни плюсове, които не се променят с времето.

Успешният корпоративен блог ще ви привлече вниманието, ще ви покани в мейл листа на сайта, ще ви поведе по следващата стъпка към поръчката. Но не наивно или необмислено – съдържанието му ще е изпипано, съобразено с интересите на потенциалните гости. Ще ги кара да се върнат отново, за да прочетат повече.

 

3. Аз знам, че нещо знам

Тук идва време за професионалистите. „Запълваме дупки всякакви“, както гласеше рекламният слоган на Апостол Карамитев в една от много му професионални роли като „Специалист по всичко“.

Е, тази група важи за всички други. Специалистите, които наистина са специалисти в своята област. Без значение дали тя е достатъчно прецизното монтиране на плочки или създаването на мултимилионни стартъп проекти.

Готварство, пътувания, музика, родителски неволи, политика… списъкът може да бъде много, много дълъг.

Всяка област има нужда от авторитетите си и Instagram инфлуенсърите няма как да покрият всичко. Дори и социалните мрежи като цяло, въпреки невероятните им възможности в наши дни. За всеки човек, който е достатъчно силен, подготвен (и по възможност – популярен) в своята област, в един момент идва моментът за професионален блог.

Ако областта, в която сте наистина добър, е търсена и интересна. Особено пък – ако в нея до момента все още няма достатъчно много информация от първа ръка онлайн – изобщо не се колебайте. Професионалният блог наистина може не просто да привлече читатели към публикациите ви, но и да ви помогне за по-добра разпознаваемост, за популяризира уменията ви. Да спечели още и още читатели, при това ангажирани със съдържанието ви и търсещи още.

 

4. Вътре в скрина

Очевидно по-горната група включваше такива теми, по които доста голяма част от хората, ако не специфичен, то лесно могат да имат определен интерес. Нишовите блогове обаче са още една различна вселена.

Ако например откриете, че колекционирате само определено нещо, което малцина по света търсят. Ако хобито ви е такова, че така и не успявате да намерите сериозен брой съмишленици наоколо. Ако се вълнувате от специфична тема и ви е много, много трудно да намерите събеседници, които да са на вашето ниво. Които също се вълнуват от на пръв поглед странното ви хоби, значи… може би нишовият блог е вашата бъдеща и неосъзната, като при толкова много супергерои, сила.

И отново може да ползваме списъка от предишната точка. Но не „готварство“, а „вегански десерти“, или пък „барбекю“. Не просто „пътувания“, а „Източни Балкани“ или „районът на Сакар“…

В този случай, особено ако спецификата на специфичното ви, нишово занимание или хоби е по-обща, помислете внимателно и за подхода. Логично е например, ако наистина темата е доста рядка, но има потенциал по цял свят, да започнете блога си на английски.

Ако привлечете интереса на повече хора с по-„странния“ си като тематика блог, това пък е чудесна възможност да запазите вниманието им задълго. Да се превърнете в своеобразно общество, което разменя в приятелска атмосфера често и постоянно информация по избраната тема.

 

5. Продай, дай, дай!

Няма причина да се заблуждаваме, така или иначе, в един момент нещата опират до продажба. Ето защо завършваме списъка с този тип блогове, които са насочени директно към тази стъпка.

Те имат немалко подвидове. Например – на блогърите, които правят ревюта на даден тип продукти. Сега ще изследваме всички видове ментови бонбони наоколо и ще пишем ревюта. Или пък песни. Тайната тук е отново да предизвикате емоция. И, разбира се, да сте безпристрастни.

Някаква своеобразна подформа на тази категория са и блоговете на представителите на дадена професия, които я упражняват на свободна практика. И по този начин се налагат, търсят аудитория и бъдещи клиенти.

 

Магазин-зин-зин

Който и от вариантите да изберете обаче, пригответе се за дълго и упорито преследване на целта. Ако имате какво смислено да кажете на гостите си, то ще бъде оценено рано или късно. Ако сте убедени и вашата аудитория наистина се откроява, рано или късно ще се срещнете, точно както е и в любовните истории.

Но ви трябва на второ място упоритост. А на първо? Смелост, за да започнете. Това, с което можем да ви помогнем, е безплатният ни хостинг. После – чудесата са във ваши ръце. Осигурили сме ви платформата, с която лесно да започнете своя блог, независимо от жанра му. А после ви очакваме, за да разкажем заедно любопитната история на успеха му!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This