Home » WordPress » Всичко, което трябва да знаете за постовете в WordPress

Всичко, което трябва да знаете за постовете в WordPress

Както вече знаете, публикациите в WordPress са от ключово значение за развитието на вашия уебсайт. Те служат за да добавите новини, блог или друг вид информация, която ще се обновява редовно и/или често.

Тъй като вече обяснихме накратко основните разлики между публикация (post) и страница (page) в WordPress, това няма да е обект на настоящата статия.

Вместо това, ще обясним някои от най-ключовите термини, свързани с WordPress публикациите. Термини, с които бихте могли да се сблъскате, докато градите своя WordPress.

 

Какво е Permalink?

Всяка публикация и страница (без значение дали е част от сайт, изграден с WordPress) имат своя permalink (перманентен линк). Перманентните линкове на вашия сайт биха могли да изглеждат по начин, подобен на http://www.yoursite.com/?p=183. Разбира се, като повечето неща в WordPress, бихте могли да промените това, за да бъдат вашите линкове по читаеми за посетителите на сайта ви. Читаем перманентен линк е https://www.zettahost.bg/wordpress/osnovi-na-wordpress/.

За да направите тази промяна във вашия сайт, отидете в Settings->Permalinks и изберете опцията, която считате за най-подходяща за вашия случай.

NB! Името permalink не е случайно. Силно препоръчително е повечето линкове в сайта ви да бъдат перманенти. Това е добре както за потребителите, така и за резултатите ви в търсачките и, в крайна сметка, за вас.

 

Какво е Slug?

Slug наричаме една конкретна част от перманентните линкове. Но, докато перманентните линкове представляват целия URL, slug-ът е само последната част от него. Напрмиер, в http://www.yoursite.com/my-first-steps-in-wordpress/, удебеленото (my-first-steps-in-wordpress) е slug.

Ако използвахме за примера друг, по дълъг линк, като добавим категория, например и изглежда по начин подобен на: http://www.yoursite.com/wordpress-journey/my-first-steps-in-wordpress/, отново само последната част е slug, а цялото наричаме перманентен линк.

NB! Както е видно, ако променим slug-а на дадена публикация, ще изменим и permalink-а ѝ. Това ще се би се случило и ако преценим да сменим директорията. За това, силно препоръчително е да обмислите линковете и структурата на сайта си, за да не ви се налага да  правите такива интервенции.

Ако променя на slug-ове, категории, а от там и на permalink-ове е абсолютно наложително и има потенциал да доведе по-добри резултати, за вас, сайта и бизнеса ви, след като сте направили промените, задължително пренасочете старите към новите permalink-ове. Задължително с 301 Redirect.

 

Какво е „картинка за публикацията“ (Featured Image)?

Както може би вече сте забелязали, не всички термини в WordPress, а и в уеб, като цяло, имат свои подходящ еквивалент в българския език. Това е и причината, голяма част от тях да не са преведени в нашите WordPress уроци. Featured image е един от тези термини.

В WordPress, терминът е преведен като картинка за публикацията, което, вероятно е най-близкото по значение.

Накратко, въпросната картинка, е тази, която потребителите ви виждат в списъка с всичките ви публикации (блоговата страница). В зависимост от темата, и настройките, които сте направили, вътре в самата публикация също има изображение, което стои до, под или над заглавието на публикацията – това изображение е именно избраният от вас featured image.

 

Какво е статус на публикация?

В WordPress, постовете си имат статус. В зависимост от нивото на завършеност и други фактори, публикациите биха могли да бъдат Чернова, Очакваща проверка, и Публикувана

 

Формати на публикациите в WordPress

Преди да обясним видовете формати на публикациите в WordPress, важно е да отбележим, че не всички теми поддържат всички формати. В някои теми, ще имате възможност да изберете формата на публикацията си, в други – не. Ако наистина имате нужда от определен формат на постовете си, бихте могли да използвате Feature Filter-а, докато търсите тема, и да маркирате свойствата, които ви трябват. В този случай, търсете и маркирайте Post Format (както и всички други опции, които са наложителни за новият ви сайт).

Важно е също така да запомните, че дори темата да поддържа формати, това не означава, че поддържа всички тях.

В списъка по-долу, ще видите някои от основните формати:

  • Стандартна публикация – Това е форматът, който WordPress използва по подразбиране. Както вече знаете, бихте могли да използвате този вид публикации като блог пост, статия, новина или, в общи линии, каквото друго пожелаете. Този формат може да бъде използван вместо всеки друг, тъй като би могъл да съдържа галеря, видео или нещо друго.
  • Отстрани (Aside) – Ако имате кратка (като бележка) информация, която искате да споделите с вашата аудитория, aside е много подходящ формат на публикация.
  • Галерия – Можете да създадете страница или публикация, в която да има само изображения.  В тези файлови формати, бихте могли да сложите повече от една галерии.
  • Връзка (Link) – Публикациите от вид връзка обикновено се изпозлват за да споделите линк (вътрешен или външен. Само добавете заглавието и сте готови. По желание, бихте могли да добавите и коменар (текст към линка).
  • Image – Ако искате да споделите едно изображение с потребителите на сайта си, това е най-подходящият формат на публикацията.
  • Цитат – Служи за споделяне на цитати, които не принадлежат към друга публикация. Подобно на сайтовете с цитати, в които всеки цитат е отделна публикация.
  • Статус – Статусът е формат на публикацията, който е идеален инструмент, с който да споделяте кратка информация, подобна на статусите в социалните мрежи. Важно е да отбележим, че не е задължително тези публикации да са кратки, въпреки че статусите обикновено са.
  • Видео – Видео публикациите, съдържат вградени или качени на сайта ви видео файлове.
  • Звук (Audio) – Този формат, съдържа вградено или качено на сайта ви аудио съдържание.
  • Чат (Chat) – Това е форматът, който се използва, за да се покаже копие от чат.

 

Беше ли ви полезна статията?

Средна оценка 0 / 5. Брой гласове: 0

Все още никой не е оценил тази статия. Бъдете пръв!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Последвайте ни

Най-нови публикации:

Добавяне на изображение в Classic Editor на WordPress

В WordPress уроците на ZETTAHOST.bg вече можете да откриете статия за това как се добавят изображения в Гутенберг редактора. В настоящата ще ви покажем и как да го постигнете, ако сте избрали да ползвате класическия редактор (Classic Editor).   Стъпка 1: Изберете...

Как се ползва текстовият редактор в WordPress

Въпреки че WordPress официално премина към използването на Gutenberg редактора, все още много хора предпочитат т.нар класически редактор (Classic Editor). Основните му функции, обсъдихме в друг WordPress урок - Как се форматира текст в WordPress. След като уебсайтът...

Как се добавя Instagram в WordPress

Ако вашият бизнес или личен уебсайт има акаунт в Instagram, свързан с него, би било добра идея да свържете двата канала. Една такава връзка между тях ще предостави на потребителите, на който и да е от двата канала, достъп до другия. Следователно, трафикът, който...

Как да поставим изображение по подразбиране към публикациите в WordPress

В нашите WordPress уроци ще откриете статия, която обяснява какво са "картинките за публикация" (Featured Image) и как да ги ползвате. В настоящата статия ще ви покажем как, чрез помощта на разширение (plugin) да зададете такова изображение, което да се показва по...

Как се добавят изображения към публикациите в WordPress

Изображенията към публикациите в WordPress, преведени в CMS-a като "картинки за публикация" съществуват с причина. Визуално привлекателните уебсайтове, очаквано, са по-интересни за аудиторията. Често, но не винаги, наличието на изображения към текста предразполага към...

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Готов ли си да създадеш своя сайт?

Pin It on Pinterest

Share This